Vera, Alice & Emil Barosen

Om syskonen Vera, Alice och Emil och händelser i deras liv

Vera funderar, tänker och talar....

Kategori: Allmänt

Den ovetande mamman
Vi är ute och åker i bilen, Vera får syn på en polisbil.
V: Mamma, varför är den där?
M: Jag vet inte.
V: Men mamma, varför är den där?
M: Vera, jag vet inte.
V: Men mamma, vad skall den göra?
M: Men Vera, mamma vet inte det!
V: Mamma, du vet ingenting!
Älskar Alice
V: I dag när vi gungade gungbräda frågade jag Alice om hon kunde säga Axel. Då sa hon Tattel.
M: Jaha, brukar ni leka mycket med varandra när ni är ute på gården?
V: Ja, jag älskar Alice! Jag skall gifta mig i henne!
Veras tidsuppfattning

Vera pratade med efterlängtade pappa när han var på väg hem från Norge och kan man inte kan klockan så måste man hänga upp tiden på andra saker än siffror och två visare. Varför inte på hur lång tid olika barnfilmer är :).
V: När kommer du hem? Jaha, klockan elva! Är det många avsnitt av Pingu eller många avsnitt av Pippi?
Välkomna till hotellet

V: När vi flyttar då vill jag dela ut nycklar!
P: Dela ut nycklar?
V: Ja, till våra gäster!
P: Skall de få egna nycklar?
V: Ja, till hotellet!

Kommentarer

  • TantMarre säger:

    Underbart!!!

    Haha - och marre kommer gärna till Ert hotell!

    Kraam

    2011-09-28 | 21:24:49
  • Gustavsbergsgänget säger:

    hej har hotellet ett familjerum så bokar vi gärna ett sånt .lycka till med flytten ,vi syns på dopet.

    2011-09-29 | 13:02:03
  • Farmor säger:

    Tack för nyckel till The greenrom. sov jätte skönt där :-)

    kram och lycka till med nya hemmet och alla nya kompisar :-)

    2011-10-01 | 19:20:08

Kommentera inlägget här: