Vera, Alice & Emil Barosen

Om syskonen Vera, Alice och Emil och händelser i deras liv

Just nu

Kategori: Allmänt

Får man höra kommentarer som "ingen aning", "det är dumt", "jag älskar .....", "det var inte jag", "det var inte mitt fel", "du får inte komma på mitt kalas", "du/den får komma på mitt fyra-årskalas", "på mitt kalas vill jag ha en lila Hello Kitty-tårta" och "aldrig i livet"!

Vera är precis lika intensiv som det låter när man radar upp hennes kommentarer. Bestämd är hon också, så då och då hamnar vi på kant med varandra. Men jag antar att det hör till även om det inte är så kul. Sams blir vi dock alltid och förlåt är vi bra på att säga till varandra.
För rättvisans skull måste vi säga till Alice lite grann också :)  Speciellt nu när hon tar sig fram till eluttagen och börjar dra i sladdarna.
Säger inte vi till henne så gör hennes storasyster det och i dag blev hon så upprörd över sladdproblematiken att hon var tvungen att ringa och tala om det för pappa som var på jobbet :)
Bortsett från ovanstående finns det inte så mycket man kan gräla på Alice för. Hon leker länge själv, är allt som oftast nöjd, lätt att lägga men en aning för morgonpigg. Äter lite dåligt gör hon faktiskt, sist vi var på BVC hade hon gått ner i vikt men vi kämpar på och erbjuder henne det hon vill ha med förhoppningen att intresset för mat ökar.

Pysselmamman och hennes adept har denna vecka tillverkat några julklappar och några fler skall det nog bli så det är bara att hålla tummarna för att just du blir en av de lyckliga på julafton :)



Vera´s kinesögon :). Precis som nu när hon skrattar.


 
Spana in Alice`s mun, hon gapar precis på samma ovala sätt då som nu :) 

Kommentarer

  • jmorfar och mormor säger:

    Hej jag förstå henne när hon var sist vilken

    grimosåkat hon jord tips ge henne glas do hun bi nöjd hjälte sussan kram morfar mormor

    2010-10-20 | 22:23:55
  • farmor säger:

    Härliga tjejer..hoppas vi kan synas i helgen

    kram farmor

    2010-10-21 | 21:45:02
    Bloggadress: http://evabie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: